Pages

Monday, September 21, 2009

Ku temui sekeping hati

Puas aku meredah ranjau kerinduan
menuruni lembah pencarian
menyeberang lautan kesepian
meniti pantai dusta

Kini aku temui sekeping hati
yang terdampar di muara
kasih, ku kutip dan
junjung agar ia tidak mudah
terhempas....

Aku tidak mahu berkeping-keping
butir hati itu berderai
lalu meloloskan setiap
kenangan yang diusung
pada semarak semangat
kasih ini

Biar kini aku cermat
pada bicara, pada tutur
agar ia tidak mudah
akur dengan andaian yang
selalu berkunjung
terlalu ingin merampas segalanya
yang ada pada aku

Tuntas pada aku
aku korban apa sahaja
untuk memiliki sekeping hati
itu.....
Walau apa pun keadaannya...
bagiku tiada gantinya
lagi
Diri hati dalam berjuta
hanya ada satu

Pintaku jangan kau tinggalkan
diri ini berkelam
berlangitkan kelabu
aku tidak sanggup
melawan kesepian lagi!!

::Terima kasih menyayangi diri ini walau kita berjauhan::
::DeaRY....selamanya::

No comments: