Pages

Sunday, April 11, 2010

Haruskan?!.....

Bila kita jatuh hati dan menanam segala isi hati kita pada si dia yang kita puja, kita benar mengharapkan benih sejati cinta itu bertunas tanpa ada celanya. Namun, tidak seperti yang kita inginkan atau mahu. Ada sahaja benda yang menghalang setiap harapan kita. Hati ini selalu sahaja berkecai bila dia berdusta di depan mata, bukan mencurangi tetapi kata-kata yang terhambur dari bibir hatinya membuatkan aku begitu menduka. Namun aku gagahi jua kelukaan itu lalu ku berpaut pada segala kenangan manis yang telah bersama cipta dulu. Aku mencari kekuatan di celah-celah memori yang dalam belukarnya. Bukan untuk apa, ia untuk diriku supaya terus berada di sini bersama dengannya walau pun dia toreh hati ini.

Kata orang kesabaran itu memang ada batasnya, syukur setakat ini aku benar-benar bersabar dengan karenah yang dia miliki. Aku serahkan segala hati ini padanya, tapi adakah dia berbuat begitu pada aku yang terlalu mengharap ini?

Dulu manis bicaranya, tak lekang masanya bersenda dengan aku walau pun melalui corong telefon. Itu lah menjadi penawar duka ketika dia tiada di sisi. Namun semuanya telah berubah. Dia semakin menghilang dia semakin pudar. Lantas aku mengejar apa kekurangan aku, tiada jawapan darinya. Bisu. Kaku. Hanya diri ini yang terkapa-kapa menanti jawapan penuh tanda tanya......adakah dia masih setia? adakah dia masih menyintai?

Apa salah diriku? Aku hanya inginkan dia bersama di sisi. Lidah tergigit? Kenapa harus terjadi?

Haruskah aku melangkah pergi menyusuri hidup ini seorang diri lagi? mencari pada yang sudi, menagih pada yang simpati?

Andai dia mengetahui isi hati ini, yang terlalu mengagungkan dia.....baru dia sedar bahawa ada insan yang benar-benar menyayangi dia..... Jangan ada dusta antara kita.

3 comments:

Bingkai Waktu said...

Kau datang dan pergi sesuka hatimu...bencinya hati..sakitnya hati padamu..hehehe..saja nak usik.wow! tak habis juga sinetron percintaan ini..

xavier ling said...

Love can be sweet...
Love can be painful...
Wherever it is, we have to think it as a positive side. I knew what you have went through, sometimes it is really hurt deep inside our heart.
What can we do? Should I or Shouldn't I just let it be? We have to make the decision.
Friend, keep going. You will find the way to the happiness :)

redzuan azam said...

Bingkai Waktu: Bagus lagu ya...hehehe
sinetron sidak indon tek.....ermmm

Xavier: Whatever it is, I keep going and going till the right time I will stop and gone!!