Pages

Thursday, June 21, 2012

Sendirian

Baru saja ku belek2 gambar mu, terkenangkan saat manis kita bersama. Menitis air ini, kenapa lah kita begini? Dulu saat aku kesusahan beginilah dirimu berusaha buat terbaik agar semua dapat aku atasi, tapi aku sendirian , apa yang aku boleh buat aku mendagu dengan Tuhan. Tiada yang menolong aku tika susah begini. Bagaimana? Andai kau masih ada dulu, tentu kau bersama mencari jalan untuk aku.Masihku ingat lagi saat aku dalam kepayahan kau berhempas pulas untuk mencari jalan penyelesaian bagi aku. Dan aku amat berterima kasih atas semua pengorbanan yang kau curahkan. Terlalu banyak ranjau yang aku hadapi bila kau telah pergi, kadang aku rasa tak sanggup, tapi aku teruskan untuk secebis kenangan yang pernah kita bina dulu. Dan kenangan itu terus mekar, biar pun tidak seindah waktu kita bersama. Aku terpaksa memikul sendirian kenangan itu. Kenangan itu selalu aku pikul dengan air mata :'( Aku masih mencari-cari tika kau tinggalkan aku sendirian. Manakan dapat aku cari ganti dirimu? Pedihnya hidup sendirian begini, sangat2 pedih dan terasa kosong. Tapi aku tau yang kau tak akan kembali. Dan aku terima hakikat tu. Berikan lah aku kekuatan, berikanlah ya Tuhanku. Tolonglah aku melupakan dirinya.

No comments: