Pages

Sunday, August 16, 2009

Kita Ni Kawan Kerr...???

::- Petikan Puisi yang aku ambil dari E.net....sungguh bermakna

sesekali tu terfikir juga
kita ni kawan ke
sebab kadang-kadang bukan macam kawan
asyik benar bersengketa
macam musuh ada lah.

sesekali tu terfikir juga
macam mana kita boleh jadi kawan
siapa dulu yang tegur siapa
siapa dulu yang senyum
kiranya yang mula mula..

sekali tu aku fikir juga
kenapa kita boleh jadi kawan
jadi teman sejati lagi
ala-ala lagu teman sejati lagi
baik sangat ke kita
macam orang lain tu...

sekali aku fikir juga
kenapa sanggup call aku
berjam jam pula tu...
walaupun dok jauh
nun disabalik awan..

sesekali aku fikir juga,
fikir punya fikir
kenapa jadi macam ni
saling ingat tika dok jauh,
saling cemburu bila bersama yang lain

urgghhh......
dan habis ku fikir
memang kita sehaluan
arah tuju kita sama
kita saling memerlukan
ya ke?
tak tau la pula..

No comments: