Pages

Monday, May 18, 2009

Luka semalam aku ku cuba sembuhkan sedaya upaya ni....

Marah?? Aku cuba hindarkan perasaan tu.....

Tapi,
Semalam yang muram, entah kenapa hulu hati aku cukup pedih. Aku benar-benar tersinggung semalam, sebab apa? Sebab satu ayat yang tidak dapat aku terima dalam hidup aku. Ia seolah-olah memberi cacian yang paling kejam buat aku. Adakah aku begitu hina sekali? Adakah kerana aku terlalu baik dan tidak mudah melatah? Tapi semalam ia benar-benar menguji kesabaran aku. Ia meruntun segala isi yang tersirat jauh dalam lubuk hati. Terus terang aku nyatakan yang aku benar-benar terasa semalam. Jauh sekali dalam fikiran aku terlintas ayat sebegitu.....jauh sekali. Aku tak pernah pun untuk melemparkan ayat sebegitu, kerana orang lain ada perasaan juga. Dah nama manusia, rambut sama hitam, tapi hati lain.

Tapi bagiku, perkara yang penting adalah memaafkan. Biar aku terasa tapi kemaafan paling penting, walau luka cukup dalam, sedaya upaya untuk aku ubat kelukaan itu. Maafkan aku.....

No comments: